elinfajersson

Alla inlägg under februari 2014

Av Elin fajersson - 18 februari 2014 10:42

Godmorgon. idag gick vi upp vid 10 tiden jag och tyra, och det tackar jag för:) natten har varit lite sisådär, hon vaknade vi 2 inatt och ville inte somna om.så det var bara att gå upp och vagga, sen efter det så va hon lite svår under varje matning, och verkade vara besvärad av något, men mennu är vi uppe och jag är pigg! 

idag regnar det ute, men det gör mig absolut ingenting för vi ska bara vara inne idag, känner inte för att hitta på ett smack:) sitter  och äter upp kycklingsalladen från igår just nu, var inte alls sugen på mackor idag.:)

vi hörs sen igen! 

<3

Av Elin fajersson - 17 februari 2014 18:27

Nu är vi hemma igen, vi har hunnit med mycket idag med planering av dopet, det kommer att bli dubbeldop för tyra och keyla det blir smidigast så. så nu är både datum och kyrka bokad! :) skönt. så nu ikväll ska jag kolla lite dekorationer som ska beställas hem:) ska bli roligt men allt är så stressigt så det inte är klokt!! och billigt  är det definitivt inte heller!! men det är ju bara 1 gång<3 

ikväll blir det en lätt middag, kyckling sallad är såå hungrig just nu så jag smäller snart av haha..så vi hörs sen igen:)

     

Av Elin fajersson - 17 februari 2014 12:28

Nu var det måndag igen och en ny vecka är framför oss.. hoppas denna veckan går fort denna med:) på onsdag är det dax för vaccin för tyra, ser inte fram emot det :( men simon han följer iaf med! sen efter det så ska vi upp till sjukhuset och röntga hennes höft och sen träffa vår läkare och prata, och jag hoppas verkligen att allt ser bra ut, är så sjukt nervös men vi får hålla tummarna:)

har märkt att jag varit lite för gulli gull med tyra så fort hon börjat skrika så har jag alltid tagit upp henne,, men nu har jag faktist låtit henne skrika tills hon slutat  ibland och vips så har hon somnat helt av sig själv! även om det gör så ont i mitt mamma hjärta så får man väl tänka som många andra, att det är bara bra att rensa lungorna!:) man kan inte alltid ha henne på sig och det måste hon lära sig, för det är mycket trots har både jag och simon lärt oss och sett, att hon skriker eller "fejk" skriker ofta för lite uppmärksamhet haha.

för det har aldrig någonsin hänt att hon somnar av sig själv bara så. att få henne till att sova är en pärs i sig ska jag tala om, så nu ligger hon här i soffan jämte mig och skrek i 5 min sen somnade hon:) 

sen vid 14 tiden ska vi hem till emma, har inte träffat om på över 1 vecka pga av att alla har i omgångar blivit magsjuka:( så det ska bli roligt att träffas igen, vi har mycket att planera me med dop å allt. STRESS!! 


Av Elin fajersson - 16 februari 2014 16:57

Tyra har på sig sin söta dress från Me&i som hon fick av faster maria:)

   

:)

Av Elin fajersson - 16 februari 2014 16:12

Lillan och jag idag! :)

   

Av Elin fajersson - 16 februari 2014 12:08

Söndag idag och man känner sig lite seg som man brukar göra om söndagarna, det är finare väder idag men tror inte att vi ska göra något endå, förutom åka och veckohandla.

vi har fortfarande inte ätit frukost, mjölken är slut och vi orkar inte springa ner till willys haha, men någon får göra det för jag äter inte frukost utan min oboy! :) kanske passar på att köpa frallor med så frukosten blir lite godare;) 

 

Av Elin fajersson - 15 februari 2014 11:58

Godmorgon:)

usch trött är bara förnamnet idag, jag fastnade med mobilen och läste bloggar till klockan var 3 inatt, och vi 5 vaknade tyra och ville inte somna om så fick mata henne sen gå upp och vagga henne till söms, inte okej hahah snurrig och trött:) 

men men vi gick upp allihopa vid 10 tiden så det var skönt, dock så var det ju så mörkt ute så det såg ut som klockan var 20 haha tråk väder idag, men vi  ska ta oss ut en sväng och promenera en stund iaf. sen blir det att ta det lugnt ikväll, ska kolla på film igen. ikväll bestämmer jag film (som vanligt haha) och det blir 12 years a slave:)


Av Elin fajersson - 14 februari 2014 22:13

Nu har vi käkat och tittat på film, hade lite större förväntningar om filmen Johnny mad dog trodde den skulle vara lite bättre men men nu har vi sett den:)

vi skippade fin mat ikväll och gjorde egna hamburgare och sen åt vi godis, usch nu vill man ju typ bara ut och springa nån mil eller nåt urk! men har  haft en väldigt mysig och lugn dag med familjen:)

         

Presentation


Elin här 😃 är 25 år och fick min dotter Tyra november 2013 och har nu köpt hus med min sambo Simon så häng med här och läs om allt ifrån barn till renovering av vårt hus och min vardag i massa bilder✌️😘

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards