elinfajersson

Alla inlägg under juli 2015

Av Elin fajersson - 24 juli 2015 13:06

nu är vi i lägenheten igen vi måste betala räkningar, har även övningskört med en stund! I morgon åker vi och Emma och Johan med familj till Vimmerby för att besöka Astrid Lindgrens värld, vi åker tidigt på morgonen redan vid 7 sen kommer vi väl hem på natten någongång så det ska bli så mysigt en roligt familjetripp:)
Ska snart åka hem till huset igen och bara ta deg lugnt, har lite trädgårds arbete att pyssla med idag om vädret håller uppe :)
Igår natt sov mamma över så det var så mysigt och Tyra var så glad att ha henne där, sen kom Tyras farfar på morgonen åxå:) hoppas ni får en bra helg nu vet ibte om jag kommer kunna uppdatera något under helgen eftersom jag inte har intrenett, kanske måste köpa lite mer surf nu när vi ska iväg så långt haha!:)

Av Elin fajersson - 22 juli 2015 14:03

Åh vi njuter och lever livet i vårt hus nu under semestern , men både mitt och Simons internet är slut på mobilerna så vi kan varken uppdatera eller gå in och kika fb längre, och vi har inte fixat bredband i huset ännu. Hemma i lägenheten har vi ju wi-fi så vi surfar gratis så vi får passa på att uppdatera medans vi är här:) 

vi har en snickare i huset varje dag mellan 7-16 som lägger nya plankor på gaveln så det blir inga sovmorgonar haha men det gör inget. 

Idag ska mamma sova över hos oss så vi ska grilla när vi kommer hem. Men jag var tvungen att åka till lägenheten idag för att plugga lite körkorts tester, har klarat alla på datan redan men vill repetera så mycket som möjligt! I morgon är det körlektion igen :)

nehepp nu ska jag fortsätta plugga ett tag till sen ut och köra en stund, sen hämta upp mamma sen tillbaka till lugnet igen:) 

Av Elin fajersson - 18 juli 2015 20:09

åh vad detta är underbart! Semester och vårt hus, direkt bör vi vaknade så satte vi igång och började städa altanen Asså allt skulle städas, sen bestämde vi oss för stt åka till stan för att inhandla nya stolsdynor och ny duk där ute, eftersom det är där vi spenderar mest tid just nu när det är sommar:)
Så det gjorde vi och det blev mycket bättre och fräschare! Sen hade vi bjudit över Emma och Johan och barnen på grille ikväll så det var jätte mysigt!
Vi hade ju egentligen tänkt att bara sova över här över helgen men vafan det är semester så vi ska vara här hela semestern istället man får passa på:)
Måste åka inom lägenheten i morgon och hämta mer grejernoch kläder iaf!
Nu har Tyra somnat och vi ska sätta oss på altanen och bara njuta av lugnet innan det är dax för oss att hopps i säng godnatt

Av Elin fajersson - 14 juli 2015 22:49

idag har jag varit ledig men har haft annat för mig än att blogga. Jag och Tyra mötte upp Emelie och Emma plus alla barn och gick in till stan, köpte med oss kaffe och gick till Pippi lekplatsen med ungarna och där lekte och busade dom länge:) innan vi gick hemåt så fick dom jaga ankor haha stackars ankor får inre ligga och vila ifred,, köpte med oss fika och gick hem till mig och fikade innan Emma skulle åka hem igen.
Åh snart så går jag och Simon på vår semester endast 2 jobb dagar kvar, underbart!!! :) lite bilder från var dag

Av Elin fajersson - 9 juli 2015 14:21

för några dagar sen så var jag och mamma på eurostop jag köpte ny uv dräkt till Tyra, och mamma köpte detta till tyra 2 klänningar i bomull perfekt nu i sommar när värmen behagar att komma! Och en ny ryggsäck som hon kan ha till förskolan och på utflykter:)
Idag är jag ledig och det har gått åt till att tvätta och plocka hör hemma och även pluggat som vanligt! Finns inget annat att göra när regnet öser ner :/ Jag är såå trött på detta jäkla pluggande hoppas det snart är över!! Men snart kommer mamma, Emma och barnen hit så det ska bli trevligt tycker både jag och Tyra:)

Av Elin fajersson - 5 juli 2015 22:26

idag var killarna iväg på sin fiske dag och jag och Tyra åkte och mötte upp Emma och barnen så gick vi till stranden och var där i några timmar, det var ganska molnigt idag så jag smorde inte in mig men det fick jag ångra sen fy vad jag har bränt mig haha..
Åkte tillbaka till Emma sen och åt en god middag och sen gick vinit en sväng på en lekplats med ungarna innan simon kom och hämtade
Oss,
Nu ligger vi i vår säng och jag är så sjukt trött, i morgon började jobbet igen efter en väldigt mysig helg, har verkligen fått försmak på semestern nu nu kan det väl bli 20 juli snart:)

28

Av Elin fajersson - 4 juli 2015 13:25

herregud vilken värme vi har fått 28 grader i skuggan :)är hemma hos mamma nu och har precis fikat, Tyra ligger fortfarande i vagnen och sover som hon gjort sen vi kom hit, men hon dka få lite fika i sig när hon vaknat sen ska vi åka till eurostop och handla en ny baddräkt till Tyra det har blivit för litet haha..
Skulle vilka åka och bada men Simon han ör iväg och hjälper sin pappa och flyttar så får bli ett kvällsdopp ikväll när han kommit hem istället:)

Av Elin fajersson - 3 juli 2015 22:45

ågh vilken härlig dag vi haft, jag och Tyra tog en promenad in till stan idag för stt shoppa lite, hon behövde lite nytt nu till sommaren:) jag med för den delen men hann inte titta till mig själv haha..
Sen när vi väl var hemma så la jag Tyra för att vila och jag satte igång musik och satte mig på balkongen och solade:)
Sen när Simon slutade så körde vi till en sjö som vi brukar vara vid och grillade kött och busade där men sjön var skitig vid början där Tyra skulle bada så det blev inget bad :( men sen vid 19 tiden så stack vi där ifrån och tänkte att vi svänger inom stranden så hon får bada lite iaf och det var hennes första gång hon var på stranden faktist och hon älskade det!! Så vi var inte hemma förrens 21.30 hon Ville inte åka hem
Haha.. Men nu sover hon så gott insyn säng och det ska jag åxå göra nu, här kommer
Massa bilder från vår dag

Presentation


Elin här 😃 är 25 år och fick min dotter Tyra november 2013 och har nu köpt hus med min sambo Simon så häng med här och läs om allt ifrån barn till renovering av vårt hus och min vardag i massa bilder✌️😘

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards