elinfajersson

Alla inlägg den 25 februari 2014

Av Elin fajersson - 25 februari 2014 18:28

Min dag har jag spenderat hemma hos emma, jag tog bussen till henne när tyra vaknade strax efter 13, vi fikade och snackade lite, vi tänkte att vi skulle vara lite nyttigare enna gången och handlade hem frukt så vi kunde göra fruktsallad istället för kakor haha:)

Nu är jag hemma igen och simon håller på att laga middag, ikväll blir det torsk ris och hans speciella sås med, äpple,saltgurka och lök , sjukt gott:)

fick hem våra dop inbjudningar åxå idag, så snabb leverans! så i morgon ska dom skickas ut:)

 

Av Elin fajersson - 25 februari 2014 12:19

Åh blir så trött, jag läser ett par mammabloggar blan annat så gick jag in och läste dessies blogg då hon skrev att hon vill sluta amma, och fick hunratals komentarer om att hon är dålig mamma, och att hennes son kommer bli sjuk osv osv..

blir så jäkla trött kan inte alla bara sköta sitt istället, det är upp till var och en, vissa kan inte amma och vissa vill inte, folk verkar ju tro att ungarna dör av att inte bli ammade.. tyra får inte bröstmjölk längre hon mår jätte bra, och har aldrig varit sjuk fastän vi har haft feber,förkylningar och magsjuka i 2 omgångar här hemma.

Självklart så är det bra om man kan amma sitt barn, men det är absolut inte hela världen om det nu inte skulle gå..

och sen så kommer det alltid komentarer om att skyll dig själv om du skriver ut det på nätet, men man har enå inte rätt till att hoppa på personer pga av sitt val om vissa saker.

Nyblivna mammor är en värsta folkgruppen och det står jag fast vid! dom är jobbiga och om flesta är bessewisser ;)

Tack för mig haha

 

Av Elin fajersson - 25 februari 2014 09:13

Gomorgon!

idag vaknae tyra klockan 7 i morse och det gick inte att få henne att somna om efter det, men vi låg kvar och mös i sängen ett tag,  men nu har jag ätit frukost och gett henne mat och nu har hon somnat i soffan:)

vet inte rikigt va vi ska hitta på idag, kollae vädret och det ska vara soligt och ca 10 graer idag, hejhej vår! :)

 

Presentation


Elin här 😃 är 25 år och fick min dotter Tyra november 2013 och har nu köpt hus med min sambo Simon så häng med här och läs om allt ifrån barn till renovering av vårt hus och min vardag i massa bilder✌️😘

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards