elinfajersson

Alla inlägg den 8 oktober 2013

Av Elin fajersson - 8 oktober 2013 18:14

Nu är snart maten klar ikväll blir det gomiddag entrcote med potatisgrattäng och kall bea till de:) och så ska vi kolla på jurassic Park 2, massa mys:) 

 

Av Elin fajersson - 8 oktober 2013 15:44

Massa fina färger på träden utanför fönstret nu:) Älskar hösten!<3

   

Te

Av Elin fajersson - 8 oktober 2013 11:40

Igår köpte jag hallonbladste det ska nämligen stärka immunförsvaret för bebisen och även skelett och hud ska bli starkare. 

ska inte börja dricka det förrens efter v 35 för att riskera ett för tidigt förlossningsarbete.

Så här står det om tee´t :


De s.k. alkaloider som finns i hallonbladste ger ett stöd till livmodern efter förlossningen för att gå tillbaka till sin vanliga storlek.

Underlättar graviditetsillamående

Minskar smärta under förlossningen och efter födseln.

Hjälper till i produktionen för en riklig bröstmjölk.

 

Av Elin fajersson - 8 oktober 2013 10:34

Tänkte skriva lite om föräldrargruppen som vi var på igår, först när vi kom dit så såg vi bara tjejer, alltså lite tråkigt att simon var den enda som följde med, men men jag är glad att han följde med och att han kommer fortsätta med det:) 

Det som vi gick igenom där var mycket om förlossningen, smärtlinding, vi pratade mycket om själva värkar och när det är dax att åka in, och vad man ska göra för att lindra smärtan hemma så länge det bara går.mm

själv tyckte ja att det vi gick igenom, visste jag redan haha:)  Mycket om bedövningar, + att jag vet redan vad jag ska andvända mig utav om det nu går så, man kan ju aldrig rikigt veta hur förlossningen kommer gå till, men jag ska ta Eda om den hinns med! och även lustgas!:)

Sen tittade vi även på en förlossningsfilm. som var väldigt fin om man jämför med sånna skräckfilmerman sett från förlossningar haha..

men simon tyckte att kursen var bra för han iaf, och jag ser fram emot nästa måndag, för då skulle vi gå igenom oväntade förlossningar. och även tiden på bb så det skabli mer spännande:) 

Presentation


Elin här 😃 är 25 år och fick min dotter Tyra november 2013 och har nu köpt hus med min sambo Simon så häng med här och läs om allt ifrån barn till renovering av vårt hus och min vardag i massa bilder✌️😘

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards