elinfajersson

Alla inlägg under september 2014

Av Elin fajersson - 7 september 2014 10:28

Idag ville tyra starta sin dag redan vid 7 men det gjorde inget både jag och simon var pigga och utvilade så vi låg kvar i sängen och mös med tyra innan det var dags att gå upp och inta lite frukost! 

jag har precis suttit och fyllt i hennes bok för det har hänt en massa sen sist jag skrev, idag började hon klappa händerna och förra veckan började hon vinka. hon kryper inte ännu men hon ålar sig fram fort som fasen går det åxå haha..

Solen är uppe idag med och enligt smhi så ska det bli 21 grader och sol idag, så vi skulle hitta på något med emma och johan idag, får se vad vi gör, får passa på att ta vara på vädret iaf, tyras förkylning är fortfarande detsamma, snorig och lite hostig men ingen feber!


Av Elin fajersson - 6 september 2014 10:21

Natten har faktist gått jätte bra, tyra vaknade vid 12 på natten och då sög vi ut ur näsan och gav henne nässpray, och sen sov hon till halv 8!!! idag är hon förkyld men endå glad och busig bara lite extra trött, hon somnade precis på simons bröst och vilar så gott nu. idag blir det att stanna inne med henne och bara ta det lungt, dricka mycket vatten och se till att hon snart blir frisk!

Bjuder på en gammal bild, Ni betyder mest för mig<3

   

Av Elin fajersson - 5 september 2014 18:52

Idag åkte vi och emma med familj ut till hjörnered och köpte med oss fika och fiske spön såklart och bara mös i det fina vädret! tog inga bilder idag heller, har blivit lite dålig på det nu för tiden:/ 

nu ska vi äta lite mat och sen är det dax för tyra att sova, men tyävrr har hon åkt på en förkylning alldedes snorig oc hostar, tycker så synd om henne, men vi har lånat en nässug och så har vi nässpray till henne, så förhoppningsvis så blir den en ganska gyffsad natt,vi håller tummarna iaf :)


Av Elin fajersson - 4 september 2014 18:42

Nu har precis emma och compani åkt hem, vi bjöd på lax, ris och romsås sen hade johan bakat en citron kladdkaka till efterätt så nu är vi proppmätta och vi har precis lagt tyra så hon får vila en stund, och vi ska passa på att ta det lite lungt innan hon ska upp igen:)


Lax

Av Elin fajersson - 4 september 2014 13:10

Jag är så sjukt seg idag kan bero å att jag inte varit ute något idag.. simon han är hos sin sjukgymnast och sen ska vi handla lite, vi ska nämligen bjuda emma och johan på middag idag, simon ska tillaga sin lax han fick upp igår så ska det bli gott! 

tyra hon ligger och vilar middag och jag har nyss duschat och sitter och segar i soffan..

 

Av Elin fajersson - 3 september 2014 18:55

Idag har jag och emma + barn varit på stadsbondgården igen man får passa på när det är fint väder så det var mysigt! sen när jag kom hem så låg det ett brev med dagisk plats till tyra, jag fick tyvärr inte något av mina 3 platser jag ville ha henne på, men det gör inget jag blev endå nöjd. hon blev placerat på ett nyöppnat ställe som heter järnvägsparkens förskola vilket åxå är nära och bra! 

   

Av Elin fajersson - 2 september 2014 17:05

Nu har vi kommit hem efter ett jäkla flängande, först var vi på eurostop och letade efter ett par tunna överdragningsbyxor som vi hade hittar på kapphal från kaxs men när vi kom dit så hade dom inte i tyras storlek så vi fick åka in till stan och där fanns dom. och sen fick vi beställa en pilejacka från nätet för den hade inte kommit in i butik ännu, perfekt till hösten, sen när vintern kommer så får vi köpa en ordentlig varm jacka till henne, är dock inte jätte förtjust i denna skrika rosa färg men men haha:)

på dagis ska hon ha overall och den är redan fixad!

   

Av Elin fajersson - 2 september 2014 10:51

åhh lillan då hennes tänder är på väg upp mer och mer och hela övre raden är helt vitt så det är inte så konstigt att hon har ont, igår när jag började natta henne så började hon gnälla först som hon gör ibland.. men sen övergick gnället till gallskrik så vi gav henne alvedon men det bara fortsatt men sen när vi väl fick henne att somna så vaknade hon flera gånger under natten och skrek så simon han fick henne och somna igen, inget hjälpte varken mat eller närhet:/ usch hoppas tänderna kommer upp ordentligt snart! stackaren man känner sig så hjälplös när dom har ont:(

men nu kom mamma hit på en kopp kaffe så måste avsluta nu. hörs senare 


Presentation


Elin här 😃 är 25 år och fick min dotter Tyra november 2013 och har nu köpt hus med min sambo Simon så häng med här och läs om allt ifrån barn till renovering av vårt hus och min vardag i massa bilder✌️😘

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards