elinfajersson

Alla inlägg under maj 2014

Av Elin fajersson - 3 maj 2014 17:05

Nu är grillen igång (igen haha) det är det enda vi äter på somrarna typ:) gött! men vi svängde inom hemmakväll på vägen hem innan och handlade lie gotte tills ikväll, jag r sjukt trött idag konsigt nog så vi ska kolla film och ta det lungt ikväll, jag har ju velat se filmen captain phillips nu ett tag men den har inte funnits att ladda ner, men idag hittade jag den så den ska vi se:)

 

Av Elin fajersson - 3 maj 2014 12:41

Nu är vi på väg vi ska ut och gå en långrunda vid havet;) och få passar vi på att inviga sittdelen, hon har tröttnat på liggdelen och vill sitta upp ofta så få blir det bra med denna då den har fullt liggläge åxå:)

Av Elin fajersson - 3 maj 2014 11:07

Godmorgon :)

igårkväll så bestämde vi oss för ta in tyras säng till vårt rum så hon skulle prova att ligga i sin egen säng över natten, i varje fall till tidig morgon sen får hon sova i vår säng tills vi går upp,och det gick bra, vi la henne som vanligt vid 10 och sen vaknade hon som hon brukar vid 1 tiden och vill äta, så jag gav henne mat sen tog det en liten sund sen somnade hon om igen , hon tittade runt och tänkte väl vart fan är jag? haha

sen vid 4 tiden vaknade hon igen och då bestämde vi ossför att flytta över henne till vår säng och sen gav vi mat sen somnade hon igen, anledningen till att vi flyttade över henne är för att vid 5-6 tiden så brukar hon vakna mycket oftare och vill äta, så det blir smidigast så, men hon sov endå ensam från 10-04:) så duktig<3

och jag och simon tyckte det var mysigt att få ligga och små prata och mysa:)

Så detta ska vi fortsätta med och hoppas att hon vänjer sig snart:)


Av Elin fajersson - 2 maj 2014 18:54

Idag köpte vi ny grill så nu håller vi på att grilla, ska bli sjukt gott:)

och tyra har precis fått mumsa i sig gröt, har börjat med lite mer mat nu, har inte velat ge henne mycket alls innan pga av att sist vi gav henne så fick hon sån magknip så vi la av med maten ett tag och har bara skjutit på det, men har börjat ge henne mat och gröt igen och det funkar bra, vi har tagit baby steps ett tag nu, jag har fryst ner barnmaten i is kuber och har bara gett henne 1 kub med mat ett bra tag för att vänja hennes mage och det har funkat, så har utökat till 2 kuber mat nu och det hat gått bra det med, och även med gröten som är lite matigare.. 

hon börjar ju bli såpass stor nu att hon ska ha mat varje dag och inte bara ersättning så det känns bra nu:)

 

Av Elin fajersson - 2 maj 2014 17:15

Idag var jag inne på kapphal och fick med mig en fin dress som hon kan ha nu i sommar och även en badräkt som vi var ute efter så sött :) 

också fick jag med mig en scrapbook som är till tyra som jag ska sätta in bilder och skriva lite i, roligt för henne att ha och titta i sen när hon blir äldre:)

     

:)

Av Elin fajersson - 2 maj 2014 12:38

Nu har vi gjort oss i ordning och ska åka och handla en ny grill, vi har en el grill hemma men vill ha en klotgrill istället:) smakar bättre när man grillar med kol, sen vet jag inte vad vi ska hitta på om det blir en vända och fiska lite eller vad vi nu hittar på:)måste åka nu iaf hörs sen

Av Elin fajersson - 1 maj 2014 21:23

Dagens käk satt fint ikväll:)

   

Av Elin fajersson - 1 maj 2014 17:20

Har varit borta hela dagen känns det som, vi åkte ju till wapnö och tittade på kosläppet vilket var roligt dom var så söta när dom sprang och hoppade och var glada :) sen gick vi runt och tittade lite där på kossorna, sen gick vi till slottet och tog en fika gjord på råmjölk haha men det var gott, sen efter det åkte vi  till mölle och tog en varsin glass, och sen drog vi oss in till stan för att titta på bilarna som kör ut nu 1 maj :) har varit en trevlig dag, men var tvungen att åka hem nu för tyra behöver vara hemma med en stund och få lite lugn och ro:)

                         

Presentation


Elin här 😃 är 25 år och fick min dotter Tyra november 2013 och har nu köpt hus med min sambo Simon så häng med här och läs om allt ifrån barn till renovering av vårt hus och min vardag i massa bilder✌️😘

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards