elinfajersson

Alla inlägg under november 2014

Av Elin fajersson - 13 november 2014 12:38

Inatt vaknade tyra vid 2 och då bar jag in henne mellan mig och simon och hon hade feber då med kände jag, vi gav henne nässpray och alvedon och sen somnade hon om på mig och vi vaknade strax innan 8:)

och på morgonen tog ag tempen igen och då låg den på 38,1 så det är ju feber men inte som igår iaf,, men mamma kom inom på en kopp kaffe nu precis och efter en stund åså somnade tyra på mamma bröst så mysigt! 

men nu ligger hon i sin säng och vilar och jag ska passa på att ta det lite lugnt jag med:)

 

Av Elin fajersson - 12 november 2014 17:57

tyra vaknade efter 2 timmar och när jag tog upp henne så var hon kokhet men vi gick ner och satte oss på golvet men hon var hängig och väldigt varm och ville bara sitta hos mig, inte alls sig själv.. så jag bad simon köpa hem en ny termometer och flytande alvedon för jag visste att hon hadde feber. och visst var det så 39.6 steg tempen i väldigt snabbt:( stackars liten men nu har hon fått alvedon och hoppas att tempen går ner..

man ser på henne att hon inte är frisk:(

   

Av Elin fajersson - 12 november 2014 15:51

denna dagen har åxå rullat på i vanlig ordning, på förmiddagen så gick jag och tyra till andersberg och tillbaka skönt att komma ut lite:) sen har emelie varit här på en kopp kaffe,och jag har babblat på som bara den, stackars emelie haha:)

nu ligger tyra och sover och har sovit redan i 1 timme så hon kommer vara pigg och busig när hon vaknat! 

simon kommer hem senare idag och då blir det att laga någon snabb mat och sen ta kväll:)


Av Elin fajersson - 11 november 2014 12:55

Tyra har precis vaknat efter en liten middagslur :) och just nu är 2 killar här och fixar vårt avlopp i köket det har blivit stopp där och har varit så i några dagar, sjukt jobbigt..men nu blir det fixat iaf:)

annars ska vi nog inte göra så mycket idag,kanske går ut en sväng se och gungar med tyra, får se hon är lite snorig och täppt i näsan..


Av Elin fajersson - 10 november 2014 11:32

Idag blev det en tidig morgon, tyra bestämde sig för att vakna redan 5.30 i morse men vi låg kvar i sängen till strax efter 7 så man fick dra sig lite i varje fall:)

annars så har jag damsugat och torkat golven här hemma idag, och har även hunnit med en kaffe hos emelie..

nu har jag nattat tyra så hon vilar middag, och nu i eftermiddag kommer emma med familj och fikar, vet inte om vi ska vara hos mig eller hos emelie, men det ska bli kul att ses igen:)


Av Elin fajersson - 9 november 2014 16:29

Igårkväll så hämtade vi upp mamma och mormor,, vi skulle nämligen ha en överaskningfest för mormor som fyllde 75 i tisdags. så vi åkte till oskarström där lotta lagade god middag till oss alla, det blev potatis grattäng, god sallad och kallskuret och sen choklad lassange till efterrätt det var så jäkla gott och blev super mätta! och det var verkligen en trevlig kväll! 

Tråkigt att det inte blev några bilder, hann ta 1 snabbt med super dålig kvalité men den får duga! :)

 

Av Elin fajersson - 9 november 2014 11:26

Grattis på din första farsdag mitt fina hjärta! du är den bästa pappan i världen och du gör både mig och tyra till världens lyckligaste! vi älskar dig! <3

Så idag fick simon bestämma vad vi skulle hitta på idag såklart blir det fiske haha 

hoppas ni alla pappor få en fantastisk dag<3

     

Av Elin fajersson - 8 november 2014 12:40

Nu har jag duschat och skrubbat ansiktet rakat mig och känner mig fräsch igen! 

simon och tyra ska åka iväg en sväng nu och jag ha lite tid för mig själv, vafan ska jag göra?? hah ska måla naglarna och bara ta det lugnt:)

ikväll ska vi hela familjen iväg, uppdaterar senare igen. men så här söt är tyra idag<3

     

Presentation


Elin här 😃 är 25 år och fick min dotter Tyra november 2013 och har nu köpt hus med min sambo Simon så häng med här och läs om allt ifrån barn till renovering av vårt hus och min vardag i massa bilder✌️😘

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards