elinfajersson

Alla inlägg under februari 2015

Av Elin fajersson - 16 februari 2015 12:38

 

Igår kväll jobbade jag hel dag så var ganska mör i kroppen efter jag slutade och hoppade i säng direkt när jag kom hem:) 

men idag är det första dagen  på mitt vik så nu blir det inga extra pass och jag följer bara mitt schema nu så det känns bra:) 

tyra ligger och vilar middag nu innan vi ska till förskolan och jag jobbar 14-21 ikväll!

Nehepp nu ska jag passa på att slappa innan fröken vaknar igen ha en bra dag allihopa:)

här kommer en bild på Tyra när vi var och firade Hasses 30 års dag o lördags

Av Elin fajersson - 14 februari 2015 14:01

   

Happy Valentine allihopa :)

igår kväll så jobbade jag kväll så hoppade jag direkt i säng när jag kom hem, och idag är jag ledig så jäkla underbart att vi är för en gång skull är hemma tillsammans under en helg. Simon hade köpt rosor till mig som han ställt på köksbordet så gullig<3 sen dukade vi fram frukost och satt och njöt av att äta helgfrukost tillsammans.

Idag ska vi åka till Hasse och heli, Hasse fyllde år i måndags så vi ska fira han idag  så det ska bli trevligt:) 



Av Elin fajersson - 13 februari 2015 12:33

Igår så var det brandutbildning. på jobbet mellan 9-12 sen började jag jobba 13 men i vilket fall som helst så ville  chefen prata med mig efter utbildningen och rätt som det var så frågade hon om jag ville ha ett vikariat på 7 månader och fy fan så. glad jag blev , äntligen en fast inkomst ett tag framöver nu kan vi äntligen komma igång  ordentligt med sparande och sen till hösten flytta in i huset :)

har precis somnat Tyra som inte alls var på humör för att somna men vill helst att hon sover innan hon ska till dagis så slipper dom ta det direkt sen men nu sover hon iaf:)

och jag ska jobba till 20 ikväll så vi får höras av i morgon för då är jag ledig! 

Av Elin fajersson - 11 februari 2015 15:46

Idag gick jag och Tyra in en sväng till stan var tvungen att köpa pyjamas till henne då vi börjar få ont. Om det så dessa 2 fick följa med hem från kappahl:)

Av Elin fajersson - 10 februari 2015 17:08

Har varit ledig idag så har inte gjort något alls, Tyra har varit super gnällig och inget har varit bra, och jag känner mig inte alls på humör och är irriterad  över allt, :( gick iaf ut en sväng och gungade och gick en promenad med Tyra! 

Simon han skulle tvätta bilen efter all kräk som hon lagt av i bilen så han kommer inte hem förarens om 1 timme typ.

såna här dagar så saknar man jobbet måste jag säga.. 

Vill bara gå och lägga mig så det blir en ny dag haha hoppas på en bättre i morgon:)

har glömt att uppdatera på några dagar. i lördags var vi hemma hos Fanny och hade det awsome hon hade gjort pulled pork med massa goda tillbehör, sen blev det en hel del vin och spel och skitsnack innan vi bestämde oss för att gå ut. Men har inte varit ute på flera år och måste faktist säga att det är inte min grej längre. Sitter hellre hos någon och har det roligt hemma istället:) vilken kärring jag har blivit, men det var så sjukt mycket folk så när vi skulle dansa så behövde vi bara stå på dansgolvet så slungades vi åt alla håll haha svettigt!!Dagen efter var jag så sjukt trött att jag nästan låg i soffan hela dagen, vi skulle åka till mölle och ta en promenad men när vi kom fram så kräkte Tyra ner hela bilen och kläderna så det var bara att vända och åka hem och boka tvättid för 3e dagen i rad och sen in med henne i badet! Nu har hon nog blivit frisk iaf och intenkräkts sen i söndags eftermiddag så hoppas det inte kommer mer nu:)

Av Elin fajersson - 7 februari 2015 12:25

I torsdags kväll när jag skulle natta Tyra så kräktes hon så det var bara att gå in i badet med henne och skura golv och byta sängkläder sen dagen efter så mådde hon bra igen och åt helt som vanligt igen . Men inatt så vaknade hon åter igen klockan 3 och kräktes:( stackaren:( verken jag eller Simon har blivit dåliga iaf så hoppas det förblir så! 

Simon är iväg på fisketävling och jag har precis tvättat och skurat golven här hemma. Och lillan sover middag nu:)

ikväll ska jag dricka lite vin och äta middag med några  vänner så det ska bli trevligt, var evigheter sen jag hittade på något eller drack lite vin :) hoppas ni får en bra lördag för det ska jag ha:)

Av Elin fajersson - 6 februari 2015 17:25

Åh så härligt att vara ledig jag och Tyra har bara myst hela dagen, det känns som om hon har saknat mig för hon har bara velat sitta i mitt knä och gosa mestadels idag och busat såklart:) har precis varit en snabbis i stan och  handlat ny foundation min var slut haha.

Simon han är och handlar lite godis och sen hämtar han hem Kina mat sen ska vi mysa för han ska fiska hela dagen i morgon och sen på kvällen så har jag planer hihi:) 

Av Elin fajersson - 4 februari 2015 11:28

Idag vaknade Tyra lite innan 7 men vi låg och mös och steg inte upp förarens vid 8:) och gick ner och fixade frukost som vi satt och smaskade på ett bra tag:) så skönt med en sovmorgon idag börjar inte jobba förarens klockan 13 så hon vilar middag just nu men mpste snart gå upp och väcka henne för jag ska lämna henne på dagis vid 12.30! 

Man blir lite seg i kroppen av att "ta det lugnt" haha är van vid att  ha att göra! Men ville bara kika inom och säga hej iaf, jag hittar ju inte på så mycket nu för tiden jag jobbar för det mesta så det blir ju inte så roligt att läsa:/ 

hoppas ni får en underbar onsdag:) 


Presentation


Elin här 😃 är 25 år och fick min dotter Tyra november 2013 och har nu köpt hus med min sambo Simon så häng med här och läs om allt ifrån barn till renovering av vårt hus och min vardag i massa bilder✌️😘

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards